Skip to main content

Φέτος αφήστε τη γρίπη έξω από το σπίτι σας

Είναι και πάλι αυτή η εποχή του χρόνου, όπου η γρίπη κάνει την εμφάνισή της.

Υγρές μυτούλες, χρησιμοποιημένα χαρτομάντιλα σε κάθε τσέπη, βήχας και ο τρόμος του πυρετού να μας κυριεύει. Όχι! Μην πανικοβάλλεστε, φτιάξτε το ζεστό σας ρόφημα και διαβάστε βήμα βήμα τι μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε τη γρίπη, τόσο εσείς όσο και τα παιδιά σας!

Κάντε το εμβόλιο: Ενώ είναι αλήθεια ότι το αντιγριπικό εμβόλιο δεν είναι100% αποτελεσματικό, ωστόσο, πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι όποιος το έχει κάνει, έχει λιγότερες πιθανότητες να κολλήσει και να νοσήσει. Αλλά ακόμα κι αν κολλήσει τα συμπτώματα της γρίπης θα είναι πιο ήπια!

Πλένετε συχνά τα χέρια τόσο τα δικά σας όσο και των παιδιών σας: Έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε παιδιά Δημοτικού στο Μίσιγκαν, κατέληξε στο συμπέρασμα πως, αν πλένουμε τα χέρια μας τουλάχιστον 4 φορές την ημέρα, μειώνονται κατά μέσο όσο οι ημέρες που θα παραμέναμε άρρωστοι. Το πλύσιμο των χεριών είναι πιο αποτελεσματικό για τις στομαχικές ιώσεις μειώνοντας τις ημέρες απουσίας από το σχολείο κυρίως λόγω διαταραχών που προκαλούνται, όπως η διάρροια. Ο ενδεδειγμένος τρόπος να πλύνουμε τα χέρια μας είναι με σαπούνι και νερό, τρίβοντας τα καλά μεταξύ τους! Το ιδανικό είναι να τα τρίψουμε μεταξύ τους περίπου 20 φορές και στο τέλος μετά το ξέπλυμα να χρησιμοποιήσουμε τζελ κατά των μικροβίων που περιέχει οινόπνευμα!

Καλός ύπνος: Αυτό ισχύει για όλη την οικογένεια! Ο ύπνος είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για ένα δυνατό αμυντικό σύστημα και αυτό το επιβεβαιώνουν όλοι οι γιατροί!!! Το καλύτερο είναι να υπάρχει ένα πρόγραμμα με συγκεκριμένες ώρες ύπνου ώστε να μπορεί όλη η οικογένεια να το ακολουθήσει γιατί όχι μόνο χρειάζεται ο ύπνος να είναι ποιοτικός αλλά και σε συγκεκριμένες ώρες μέσα στη μέρα μας! Έχετε υπόψη σας πως τα παιδιά χρειάζονται περίπου 8 με 14 ώρες καλού ύπνου ημερησίως ανάλογα φυσικά την ηλικία του παιδιού.

Σωστή διατροφή: Τα σωστά κιλά σε σχέση με το ύψος και την ηλικία είναι το κλειδί για ένα γερό ανοσοποιητικό σύστημα. Όταν χρειαστεί ο οργανισμός να αντιμετωπίσει την γρίπη θα πρέπει να έχει τα κατάλληλα μέσα, αυτό σημαίνει, σωστή διατροφή και καλή φυσική κατάσταση. Τρώγοντας περισσότερες φυτικές ίνες που βρίσκονται στα φρούτα και στα λαχανικά, το σώμα λειτουργεί καλύτερα και ο οργανισμός είναι έτοιμος να δώσει μάχη με τα μικρόβια, αν χρειαστεί. Ελαττώστε ή ακόμα καλύτερα κόψτε τα ζαχαρούχα προϊόντα, αφού η ζάχαρη προκαλεί την αύξηση της ινσουλίνης, η οποία ενεργοποιεί τον οργανισμό με αποτέλεσμα να είναι ήδη εξασθενημένος και πιο ευάλωτος, όταν εμφανιστεί η απειλή της γρίπης. Το να ακολουθούμε ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής ενισχύει επίσης και την αποτελεσματικότητα του εμβολίου κατά της γρίπης!

Ανακαλύψτε τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής: Στην πραγματικότητα το μόνο που χρειάζεστε, σε συνδυασμό φυσικά με μια ισορροπημένη διατροφή, είναι βιταμίνη D και βιταμίνη C (που την βρίσκουμε κυρίως σε φρούτα και λαχανικά) καθώς επίσης και προβιοτικά. Η σημασία της βιταμίνης D στην καταπολέμηση της γρίπης αποδεικνύεται χρόνο με το χρόνο όλο και πιο απαραίτητη και λόγω του ότι είναι δύσκολο να λάβουμε επαρκή ποσότητα από την διατροφή και την έκθεση στον ήλιο, οι παιδίατροι συνιστούν τη λήψη επιπλέον ποσότητας μέσω κάποιου συμπληρώματος.Αντίθετα, η λήψη της βιταμίνης C είναι αρκετά πιο εύκολη μέσω των φρούτων και των λαχανικών, αλλά και πάλι σε κάποιες περιπτώσεις η λήψη μέσω συμπληρωμάτων κρίνεται απαραίτητη. Τέλος, τα προβιοτικά είναι σύμμαχοι για ένα πιο δυνατό αμυντικό σύστημα καθώς κρατούν ισορροπία στα απαραίτητα βακτήρια της στομαχικής κοιλότητας βοηθώντας το αμυντικό σύστημα να έχει άμεση αντίδραση σε επικείμενη απειλή γρίπης.

Ακολουθείστε τα παραπάνω βήματα και κλείστε την πόρτα στην γρίπη και στα μικρόβια που φέρνει! Φέτος ο χειμώνας θα έχει μόνο χαμόγελα και καθαρές μυτούλες...

Εντάξει άντε και κανά φτέρνισμα ;)