Skip to main content

10 ιδέες για την καραντίνα, από μια ψυχολόγο

Για κάποιους είναι ανακουφιστική, για άλλους σκέτο βάσανο... Τι σημαίνει για τον καθένα μας η καραντίνα, και πώς θα περάσουμε καλύτερα αυτές τις ημέρες; Η Κατερίνα Αθανασίου, συστημική σύμβουλος MA, PhD, μας απαντά:

Το #menoumespiti δεν είναι σίγουρα εύκολη υπόθεση. Έρχεστε αντιμέτωποι με όσα θέλετε να αποφύγετε μέσα στο σπίτι: Δυσκολίες στην επικοινωνία με σύζυγο, παιδιά με απαιτήσεις, γονείς με απαιτήσεις, δουλειά γραφείου με deadlines, ακατάστατα δωμάτια, εφοδιασμός σπιτιού, και τόσα άλλα.

Όλα όσα μερικοί αποφεύγουμε με την πολλή δουλειά, τις συνεχείς εξόδους, το διαρκώς φορτωμένο πρόγραμμα. Ω ναι! Καταλαβαίνετε για τι μιλάω…

Μερικές ιδέες για να περάσετε καλύτερα στην καραντίνα:
1. Ευκαιρία για τακτοποίηση. Αυτή την ντουλάπα που όλο λέω να καθαρίσω. Η αποθήκη που συσσωρεύει άχρηστα αντικείμενα εδώ και κάτι αιώνες. Ξεκαθαρίστε πράγματα που εδώ και καιρό ξέρετε ότι δεν χρησιμοποιείτε πια.

2. Εκκρεμότητες προτεραιότητας D (δηλαδή όχι επείγον, όχι σημαντικό αλλά που θέλω να κάνω). Διαβάστε αυτά τα βιβλία που έχετε στο ράφι εδώ και μήνες και κάνουν το σουπλά στο κομοδίνο. Δείτε ταινίες που έχετε σημειώσει και δεν είχατε ποτέ τον χρόνο να το κάνετε.

3. Τακτοποιήστε τις άπειρες φωτογραφίες στον υπολογιστή σου ανά ημερομηνία ή τοποθεσία. Είναι μια χρονοβόρα δουλειά που ποτέ δεν έχετε χρόνο να αφιερώσετε. Τις καλύτερες μοιραστείτε τις στα social media επιτόπου!

4. Αξιοποιήστε τον «ποιοτικό χρόνο» με τα παιδιά σας. Παίξτε μαζί επιτραπέζια, μαγειρέψετε, χαλαρώστε φτιάχνοντας λίστα με οικογενειακά τραγούδια. Ακόμη φτιάξτε αστεία βιντεάκια ή βγάλτε αστείες φωτογραφίες για να θυμάστε τις ημέρες αυτές…

5. “Η ζωή είναι ωραία”! Μη χάνετε το χιούμορ σας! Θυμάστε στην ταινία αυτή τι έκανε ο Roberto Bennini για να ξεγελάσει τα παιδιά του που βρίσκονταν σε στρατόπεδο συγκεντρώσεως; Παρουσίαζε την όλη τραγική κατάσταση, ως ένα «παιχνίδι». Αξιοποιήστε τη φαντασία σας και βρείτε δημιουργικούς τρόπους να εξηγήσετε στα παιδιά σας τι σημαίνει η όλη κατάσταση.

6. Μην αδειάζετε το πορτοφόλι σας, και τα ράφια του σούπερ μάρκετ! Πάρτε βασικά υλικά και γίνετε δημιουργικοί στη μαγειρική. Οργανώστε έναν διαγωνισμό μαγειρικής, γιατί όχι; Χωριστείτε σε ομάδες και παρουσιάστε τη δική σας ξεχωριστή πρόταση για τηγανίτες, σαλάτες, μακαρονάδες, ή ό,τι σας αρέσει με τα ίδια υλικά η κάθε ομάδα.

7. Βρείτε τρόπους να δείξετε ότι νοιάζεστε. Οι ανθρώπινες σχέσεις αλλάζουν μορφή, δεν σημαίνει ότι σταματούν. Μια φωτογραφία, ένα γλυκό ή αστείο μήνυμα, ένα τηλέφωνο δηλώνει την παρουσία σας σε κάποιον που αγαπάτε και νοιάζεστε.

8. Βάλτε την ξεκούραση στο πρόγραμμά σας. Επειδή μένετε σπίτι δε σημαίνει ότι ξεκουράζεστε. Κάντε έναν 5λεπτο ή 10λεπτο ή όσο αντέχετε διαλογισμό ευγνωμοσύνης και ηρεμίας. Εναλλακτικά, κλείστε τα μάτια σας για 10’ (power nap), ακόμη και σαν διάλειμμα από τη δουλειά σας. Τώρα δεν έχετε δικαιολογία να μην το κάνετε. Θα δείτε ότι μπορεί να αλλάξει την ημέρα σας.

9. Με αφορμή τον κορονοϊό, μάθαμε να τηρούμε πλέον όλοι βασικούς κανόνες υγιεινής. Διαφορετικά ρούχα στο σπίτι από ό,τι όταν κυκλοφορούμε έξω. Καλό πλύσιμο χεριών. Όχι φτάρνισμα στο πρόσωπο του άλλου, μα πάντα με χαρτομάντιλο ή μέσα στον αγκώνα μας, καθαριότητα συχνή, κ.λπ. Αυτές οι συνήθειες αξίζουν να μείνουν στη ζωή μας.

10. Καιρός για ενδοσκόπηση. Το να σκεφτώ τι θέλω να κάνω στη ζωή μου, είναι κάτι που απαιτεί χρόνο και ηρεμία. Ίσως τώρα είναι η ώρα να δείτε αυτά που θέλετε να αλλάξετε στη ζωή σας, ή να αποδεχτείτε αυτά που δεν μπορείτε να αλλάξετε. Τι έχω στη ζωή μου που απολαμβάνω; Τι θα ήθελα να αλλάξω πάνω μου; Τι λειτουργεί πολύ καλά σήμερα στη ζωή μου; Τι θα ήθελα να βελτιώσω; Πώς μπορώ να γίνω καλύτερος σε κάποιον τομέα που θέλω;

Εάν χρειαστείτε επιπλέον βοήθεια, μην διστάσετε να αναζητήσετε συμβούλους ψυχικής υγείας που κάνουν online συνεδρίες για να δουλέψετε ό,τι σας απασχολεί.

(πηγή: psychologynow.gr)