Skip to main content

Πόσες ώρες μπορεί να ασκείται το παιδί, ανάλογα με την ηλικία του;

Η γυμναστική, τα σπορ, τα παιχνίδια με έντονη σωματική άσκηση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της προσχολικής, παιδικής κι εφηβικής ηλικίας. Τα παιδιά αποφορτίζονται, διασκεδάζουν και φυσικά μένουν υγιή, αφού κάθε σωματική δραστηριότητα είναι απαραίτητη για όλους.

Μερικές φορές βέβαια οι γονείς το παρακάνουν, εγγράφοντας τα μικρά ή μεγαλύτερα παιδιά, σε καθημερινά τμήματα εξωσχολικών δραστηριοτήτων, θεωρώντας πως η άσκηση θα τους κάνει καλό! Πράγματι η άσκηση έχει σημαντικά οφέλη όχι μόνο για την σωματική αλλά και για την ψυχο-συναισθηματική υγεία, όμως χρειάζεται μέτρο και κάποιες προϋποθέσεις.

Πόση άσκηση επιτρέπεται να κάνει κάθε παιδί, ανάλογα με την ηλικία του;

Παιδιά προσχολικής ηλικίας 2-5 ετών

Τα μικρά παιδιά αυτής της ηλικίας πρέπει (και θέλουν) να ασκούνται κάθε μέρα. Στο πλαίσιο της άσκησης όμως, εντάσσεται και το παιχνίδι, όπως το κρυφτό και το κυνηγητό στο πάρκο, το σκαρφάλωμα στα παιχνίδια της παιδικής χαράς ή το ποδήλατο. Αυτό λοιπόν που πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς είναι πως η δραστηριότητά των παιδιών, πρέπει να γίνεται σε μικρά χρονικά διαστήματα καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας κι όχι για μεγάλα διαστήματα π.χ. 2 ώρες ποδόσφαιρο.

Επίσης ό,τι κι αν επιλέξετε ως εξωσχολική δραστηριότητα για το παιδί σας θα πρέπει να συνάδει με την ηλικία του, την ανάπτυξή του και σίγουρα να το διασκεδάζει βλέποντάς το σαν παιχνίδι.

Παιδιά και έφηβοι ηλικίας 6-17 ετών

Ο χρόνος, το είδος και η συχνότητα της άσκησης, αυξάνει ανάλογα με την ηλικία του παιδιού. Όλα τα παιδιά μπορούν να ασκηθούν για 60 λεπτά κάθε μέρα. Πάλι μέσα στο χρονικό αυτό διάστημα εντάσσεται και το παιχνίδι στο σχολείο.

Σίγουρα από την ηλικία των 6 ετών και πάνω μπορεί ένα παιδί ν΄ αθλείται και να γυμνάζεται για 60 λεπτά επί τρεις φορές την εβδομάδα, κάνοντας έντονη ή μέτρια αερόβια άσκηση.

Μεγαλώνοντας τα παιδιά και φθάνοντας στην εφηβεία είναι σημαντικό να γίνονται ασκήσεις για να ενισχυθούν οι μύες τους και τα οστά τους, όπως ορειβασία, άλματα κλπ. για τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα. Συνήθως παιδιά κι έφηβοι έχουν ταχύτητα αλλά όχι αντοχή για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, οπότε ιδανικό είναι να γίνεται μια προπόνηση που θα τα βοηθήσει και σ΄ αυτόν τον τομέα. Όλες οι δραστηριότητες πρέπει να είναι προσαρμοσμένες στην ηλικία, την ανάπτυξη αλλά και την προσωπικότητα του παιδιού και να υπάρχει ποικιλία για να παραμένει αμείωτο το ενδιαφέρον κάθε παιδιού, για κάθε μορφής άσκηση.