Skip to main content

Μήπως το παιδί ασκείται περισσότερο απ' ό,τι πρέπει;

Η κόρη μου φέτος συνεχίζει τη ρυθμική και ξεκίνησε και στίβο. Αυτό σημαίνει ότι 4 φορές την εβδομάδα ασκείται εντατικά από 1 ώρα, χωρίς να υπολογίζω τις ώρες της γυμναστικής στο σχολείο. Η ενέργειά της είναι ανεξάντλητη αλλά καμιά φορά σκέφτομαι μήπως ασκείται υπερβολικά.

Βλέπω άλλα παιδιά που κάνουν προπόνηση πολλές περισσότερες ώρες από την κόρη μου και ειλικρινά αναρωτιέμαι α. Πότε τα προλαβαίνουν όλα και β. Τους κάνει πραγματικά καλό; Μήπως καταπονούνται; Μήπως θα έπρεπε να ξεκουράζονται λίγο;

Τόσες ώρες άσκησης πρέπει να κάνει το παιδί, ανάλογα την ηλικία του:

Παιδιά προσχολικής ηλικίας 2-5 ετών

Τα μικρά παιδιά αυτής της ηλικίας πρέπει (και θέλουν) να ασκούνται κάθε μέρα. Στο πλαίσιο της άσκησης όμως, εντάσσεται και το παιχνίδι, όπως το κρυφτό και το κυνηγητό στο πάρκο, το σκαρφάλωμα στα παιχνίδια της παιδικής χαράς ή το ποδήλατο. Αυτό λοιπόν που πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς είναι πως η δραστηριότητά των παιδιών πρέπει να γίνεται σε μικρά χρονικά διαστήματα καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας κι όχι για μεγάλα διαστήματα π.χ. 2 ώρες ποδόσφαιρο.

Παιδιά και έφηβοι ηλικίας 6-17 ετών

Ο χρόνος, το είδος και η συχνότητα της άσκησης αυξάνει ανάλογα με την ηλικία του παιδιού. Όλα τα παιδιά μπορούν να ασκηθούν για 60 λεπτά κάθε μέρα. Πάλι μέσα στο χρονικό αυτό διάστημα εντάσσεται και το παιχνίδι στο σχολείο.

Σίγουρα από την ηλικία των 6 ετών και άνω μπορεί ένα παιδί να αθλείται και να γυμνάζεται για 60 λεπτά επί 3 φορές την εβδομάδα, κάνοντας έντονη ή μέτρια αερόβια άσκηση.

Μεγαλώνοντας τα παιδιά και φθάνοντας στην εφηβεία είναι σημαντικό να γίνονται ασκήσεις για να ενισχυθούν οι μύες τους και τα οστά τους, όπως ορειβασία, άλματα κλπ. για τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα. Συνήθως παιδιά κι έφηβοι έχουν ταχύτητα αλλά όχι αντοχή για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, οπότε ιδανικό είναι να γίνεται μια προπόνηση που θα τα βοηθήσει και σ΄ αυτόν τον τομέα.

(πηγή πληροφοριών: childrencare.gr)