Skip to main content

Γιόγκα στην εγκυμοσύνη: Πόσο καλό μας κάνει;

Ημέρα Γιόγκα η σημερινή και βρίσκουμε την αφορμή να αναρωτηθούμε κατά πόσο κάνει καλό στην περίοδο της εγκυμοσύνης. Πάρτε βαθιές ανάσες και... ξεκινάμε!

Τον τελευταίο καιρό όλο και πληθαίνει ο αριθμός των εγκύων που κάνει ή θέλει να κάνει μαθήματα περιγεννητικής yoga. Και σκέφτεστε, άλλη μια μόδα που μας ήρθε από το εξωτερικό ή μια νέα μέθοδος που θα ωφελήσει μητέρα και έμβρυο;

Η prenatal yoga (περιγεννητική γιόγκα) είναι μια μέθοδος yoga που αφορά όχι μόνο στις γυναίκες που ήδη διανύουν τη μοναδική περίοδο της εγκυμοσύνης τους αλλά και σε όλες τις γυναίκες που προετοιμάζονται να γίνουν μέλλουσες μανούλες- ακόμα και σε εκείνες που βρίσκονται ένα βήμα πριν το τοκετό.

Όπως και στην κλασική yoga, βασικό ρόλο και εδώ παίζει η αναπνοή. Μέσα από μια σειρά ήπιων ασκήσεων, με οδηγό πάντα τις σωστές αναπνοές, δημιουργείται μια αίσθησης ηρεμίας και χαλάρωσης τόσο του μυϊκού αλλά και του νευρικού συστήματος της γυναίκας που βοηθά και στην εσωτερική επικοινωνία της μέλλουσας μανούλας με το έμβρυο.

Αλλά τα θετικά της prenatal yoga δε σταματούν εδώ καθώς το συγκεκριμένο είδος άσκησης:

-Βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου

-Διευκολύνει το σώμα να μην χάσει την ευλυγισία του

-Ανακουφίζει από τους πόνους της μέσης και των ισχίων

-Βελτιώνει την σταθερότητα και την ισορροπία του σώματος αποκτώντας δύναμη

-Μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου τοκετού

-Προετοιμάζει το σώμα για το τοκετό

-Μειώνει την προεκλαμψία (αύξηση της πίεσης κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης), και τέλος

-Μειώνει τα επίπεδα άγχους και νευρικότητας κατά τη διάρκειά της

Ακόμα, λοιπόν, κι αν είναι μόδα, η prenatal yoga είναι αναμφισβήτητα κάτι καλό που αξίζει να δοκιμάσετε!

*Σε κάθε περίπτωση ακολουθείτε τις συμβουλές του αρμόδιου ιατρού σας.