Skip to main content

Γίνεται να του κόψω τα γλυκά;

Από την πρώτη στιγμή της ζωής τους τα παιδιά έρχονται σε επαφή με μια γλυκιά γεύση, αυτή του μητρικού γάλακτος. Και φυσικά, όσο εισάγονται στερεές τροφές η έκθεσή τους σε γλυκά τρόφιμα είναι μεγάλη όπως φρουτόκρεμες, παιδικά γιαουρτάκια, παιδικές λιχουδιές...

Πώς μπορούμε να μειώσουμε τη συχνή κατανάλωση γλυκών;

• Πρώτον, μην σκεφτείτε να απαγορεύσετε στο παιδί σας την κατανάλωση γλυκών, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να τα θελήσει περισσότερο. Το απαγορευμένο είναι το πιο επιθυμητό.
• Γίνετε πρότυπα για τα παιδιά σας και διδάξτε τους την ισορροπημένη διατροφή.
• Χρησιμοποιήστε τα φρούτα για καθημερινό επιδόρπιο, τα οποία καλύπτουν την επιθυμία για γλυκιά γεύση.
• Πείτε όχι στην καθημερινή κατανάλωση γλυκών και εξηγήστε τους ότι η καθημερινή πρόσληψη ζάχαρης καταστρέφει τα δοντάκια και οδηγεί σε αύξηση βάρους.
• Καταναλώστε γλυκά 1-2 φορές την εβδομάδα, μετά το κυρίως γεύμα σαν επιδόρπιο, εκεί όπου το παιδί είναι χορτάτο και μια μικρή ποσότητα θα το καλύψει.
• Προτιμήστε γλυκιές γεύσεις που δεν περιέχουν λιπαρά, όπως το μέλι, τα γλυκά του κουταλιού, γλυκά με ωμά φρούτα ή αποξηραμένα, το ζελέ, τις γρανίτες.
• Προτιμήστε να φτιάξετε ένα ελαφρύ σπιτικό γλυκό με τη βοήθεια του παιδιού σας παρά να αγοράσετε κάτι έτοιμο.

Καλύψτε την επιθυμία του για γλυκό με μια υγιεινή γλυκιά γεύση, όπως:

• γιαούρτι με καρύδια και μέλι
• μιλκσέικ μπανάνας με γάλα
• σπιτική γρανίτα φράουλα
• ρυζόγαλο ή κρέμα βανίλια
• πανακότα με σοκολατούχο γάλα χωρίς ζάχαρη και φρέσκα φρούτα ή μαρμελάδα
• μια μπάλα παγωτό χωρίς σιρόπι
• μια μπάλα παγωτό γιαούρτι με φρεσκοκομμένα φρούτα
• ένα μικρό κομμάτι σπιτικό κέικ.