Skip to main content

Διατροφικές συστάσεις για να αποφύγετε τη ναυτία και τη δυσκοιλιότητα κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης

Τι κι αν η εγκυμοσύνη θεωρείται και είναι μία από τις πιο όμορφες και πιο γλυκές περιόδους στη ζωή της γυναίκας, όπως κάθε τι, έχει κι αυτή δυσκολίες και ενοχλήσεις. Και οι πιο συνηθισμένες είναι η ναυτία και η δυσκοιλιότητα. Παρακάτω θα βρείτε τις πιο βασικές και απαραίτητες συμβουλές για την αντιμετώπιση αυτών:

Διατροφικές συστάσεις για τη ναυτία στην εγκυμοσύνη

• Η εγκυμονούσα θα πρέπει να δοκιμάζει τρόφιμα ώστε να δει ποια την πειράζουν.

• Κατανάλωση στεγνών τροφών, π.χ. κράκερ ή φρυγανιές.

• Αποφυγή τροφίμων με έντονη μυρωδιά.

• Αποφυγή κατανάλωσης υγρών κατά τη διάρκεια της ναυτίας.

• Συχνά και μικρά γεύματα.

• Χορήγηση συμπληρωμάτων βιταμίνης Β6 μόνο με οδηγία γιατρού (μέχρι 100 mg/ημέρα).

Διατροφικές συστάσεις για τη δυσκοιλιότητα στην εγκυμοσύνη

• Κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε φυτικές ίνες, όπως φρούτα, λαχανικά, τρόφιμα ολική άλεσης, αποξηραμένα φρούτα, π.χ.δαμάσκηνα, σύκα κ.λπ.

• Κατανάλωση τουλάχιστον 8 ποτηριών νερού την ημέρα.

• Άσκηση καθημερινή με τη συμβουλή ειδικού.

• Έλεγχος της δόσης του συμπληρώματος σιδήρου.

*Η ιδιαίτερη επιθυμία προς κάποια φαγητά κατά την εγκυμοσύνη σχετίζεται με συνολικά αυξημένη πρόσληψη ενέργειας. Τα πιο συνήθη τρόφιμα που αποζητά μια έγκυος είναι σοκολάτα, παγωτό, γλυκά και φρούτα, ενώ αποφεύγει τον καφέ, τα λιπαρά, τα πικάντικα τρόφιμα και τα τηγανητά