Skip to main content

6 tips για να μην πάρετε βάρος μετά τον θηλασμό

Ο θηλασμός αδιαμφισβήτητα έχει πολλά οφέλη για τις μητέρες και ένα από αυτά είναι η μείωση βάρους από τα επιπλέον κιλά της εγκυμοσύνης.

Πώς γίνεται αυτό; Η αυξημένη λειτουργία του σώματος λόγω της παραγωγής γάλατος ευνοεί την καύση θερμίδων με αποτέλεσμα πολλές μητέρες να παρατηρούν την επιστροφή στα προ της εγκυμοσύνης κιλά τους.

Τι γίνεται, όμως, όταν σταματάει ο θηλασμός; Είναι συνηθισμένη τακτική αρκετών νέων μαμάδων, με το που σταματάνε τον θηλασμό και από φόβο να μην πάρουν κιλά, να καταφεύγουν σε διατροφικές ακρότητες, μειώνοντας κατά πολύ τις θερμίδες που λαμβάνουν. Αυτό όμως μόνο τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα έχει αφού δημιουργούν μια κατάσταση συναγερμού στον οργανισμό τους με συνέπεια να μπλοκάρουν τον μεταβολισμό τους.

Το σώμα είναι πολύ έξυπνο και όταν δεν τρεφόμαστε επαρκώς, μπαίνει σε κατάσταση συναγερμού αποθηκεύοντας το μεγαλύτερο ποσοστό των θερμίδων που λαμβάνουμε. Έτσι, εμφανίζονται τα επιπλέον κιλά ακόμα κι αν έχουμε μετριάσει την ποσότητα του φαγητού.

Κι όμως, η λύση είναι απλή. Χωρίς υπερβολές και άγχος,ακλουθώντας τις παρακάτω 6 συμβουλές θα πετύχετε, εύκολα και κυρίως υγιεινά, τον στόχο σας:

1. Μικρά και συχνά γεύματα: Ακόμα και μια χούφτα ξηρών καρπών ή ένα μήλο είναι προτιμότερο από το να περιμένετε 4 ώρες μέχρι το επόμενο γεύμα. Εάν μείνετε με άδειο στομάχι για πολλή ώρα, το πιθανότερο είναι να φάτε υπερβολικά όταν θα καθίσετε στο τραπέζι.

2. Άσκηση: Δικαιολογίες δεν υπάρχουν. Μπορεί το γυμναστήριο για τον όποιο λόγο να μην είναι επιλογή ή δυνατότητα, αλλά ένας δεκάλεπτος περίπατος ή μερικά βαθιά καθίσματα την ώρα που βλέπετε τηλεόραση είναι εφικτά.

3. Ναι στο νερό, όχι στο αλκοόλ: Βεβαιωθείτε ότι πίνετε αρκετό νερό για να ενυδατώνετε επαρκώς τον οργανισμό σας και να αποβάλλονται οι τοξίνες. Αντίθετα, αποφύγετε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, καθώς το αλκοόλ αποσπά το ήπαρ από την βασική του λειτουργία, προκαλεί πρήξιμο και αδιαμφισβήτητα παχαίνει.

4. Όνειρα καλά, όνειρα γλυκά!: Ο καλός, σωστός και αρκετός ύπνος βοηθάει περισσότερο απ’ όσο νομίζετε. Οι λίγες και ακατάστατες ώρες ύπνου επηρεάζουν τις ορμόνες που είναι υπεύθυνες για το αίσθημα της πείνας με αποτέλεσμα o οργανισμός να μην αντιλαμβάνεται πότε πεινάτε πράγματι και πότε όχι. Και μια τέτοια κατάσταση οδηγεί σε διατροφικές ατασθαλίες.

5. Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες: Οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, όπως τα αποξηραμένα φρούτα, τα φρεσκοκομμένα λαχανικά ή ακόμα και τα ποπ κορν (όχι πολύ αλατισμένα), δημιουργούν εύκολα την αίσθηση του κορεσμού που διαρκεί για αρκετή ώρα.

6. Αγαπήστε τον εαυτό σας και θα σας αγαπήσει κι αυτός: Μελέτες έδειξαν πως η αρνητική κριτική απέναντι στον εαυτό μας για το οτιδήποτε, μπορεί να σε οδηγήσει στην κατανάλωση πρόχειρου φαγητού για να καλύψουμε το συναισθηματικό κενό που νιώθουμε. Κάθε φορά που νιώθετε άσχημα με τον εαυτό σας, εστιάστε στην όμορφη πλευρά της ζωής σας, όπως η αγάπη που λαμβάνετε από το μωρό και τον σύζυγό σας, το όμορφο σπίτι σας, τους φίλους σας. Η θετική στάση πάντα ομορφαίνει!