Skip to main content

6 πράγματα που πρέπει να προσέχουμε όταν νηστεύουν τα παιδιά

Συνηθίζετε να νηστεύετε και αναρωτιέστε αν μπορούν και τα παιδιά σας να σας ακολουθήσουν ή μήπως αυτή η συνήθεια προκαλεί κάποιο πρόβλημα στην υγεία τους; Για να δούμε τι απαντά η ειδικός μας!

Η νηστεία διαρκεί συνήθως αρκετές εβδομάδες και απαγορεύει το κρέας, το αυγό, το ψάρι και το γάλα, πολύ βασικές τροφές στο καθημερινό διαιτολόγιο των παιδιών.

Παρόλα αυτά, τα παιδιά μπορούν να ακολουθούν τη νηστεία των γονιών τους αλλά μετά τα 5-6 χρόνια της ζωής τους και με ορισμένες προϋποθέσεις:

1.Πρόκειται για υγιή παιδιά

και

2.Η περίοδος της νηστείας διαρκεί ορισμένο χρόνο.

Η νηστεία στηρίζεται σε μια χορτοφαγική, κατά βάση, δίαιτα με αρκετά στοιχεία από τον βασικό κορμό της μεσογειακής διατροφής. Περιλαμβάνει: όσπρια (πλούσια πηγή φυτικών πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας), χορταρικά (φυτικές ίνες που βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του εντέρου, σίδηρο και ιχνοστοιχεία), ελαιόλαδο, ωμούς ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα, θαλασσινά (πλούσια σε πρωτεΐνες, ιχνοστοιχεία) και άφθονα φρούτα (πηγή βιταμινών και αντιοξειδωτικών συστατικών).

Ειδικά με τα θαλασσινά, αμύγδαλα, σουσάμι, ταχίνι και χαλβά προσλαμβάνονται αρκετό ασβέστιο και πρωτεΐνες.

Συμπερασματικά, λοιπόν, θα λέγαμε πως αν θέλουμε τα παιδιά να ακολουθήσουν νηστεία, θα πρέπει:

1. Να είναι γενικά σε καλή κατάσταση υγείας.

2. Να καταναλώνουν οπωσδήποτε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής σημασίας όπως όσπρια, ξηρούς καρπούς και θαλασσινά, τουλάχιστον 4-5 φορές την εβδομάδα.

3. Να καταναλώνουν καθημερινά φρούτα και λαχανικά για πηγή σίδηρου, ιχνοστοιχείων και βιταμινών.

4. Να περιλαμβάνεται καθημερινά το ελαιόλαδο στα γεύματά τους.

5. Να μην ακολουθείται παρατεταμένη και αυστηρή νηστεία.

6. Τέλος, η μετάβαση από την περίοδο της νηστείας στην εορταστική να γίνεται ομαλά και όχι με υπερβολές.