Skip to main content

5 απλές ασκήσεις ενσυνειδητότητας για γονείς και παιδιά

Μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι η ενσυνειδητότητα μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να έχουν περισσότερη προσοχή, να είναι πιο γενναιόδωρα προς τους συνομηλίκους τους, να έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο, και μεγαλύτερη επίγνωση του εαυτού τους και των άλλων.

Παρακάτω θα δείτε 5 ασκήσεις ενσυνειδητότητας που μπορείτε να κάνετε παρέα με τα παιδιά σας:

1.Δημιουργήστε ένα ήσυχο χώρο

Βρείτε ένα σημείο στην κρεβατοκάμαρα, μια καρέκλα στο σπίτι ή έναν πάγκο σε ένα τοπικό πάρκο, όπου εσείς και τα παιδιά σας μπορείτε να χαλαρώσετε για λίγα λεπτά και να αναπτύξετε μια εξοικείωση με την ησυχία. Τότε θα αρχίσετε να έχετε επίγνωση των πραγμάτων γύρω σας και μέσα σας με ένα νέο και διαφορετικό τρόπο.

2.Παρατηρήστε με περιέργεια

Κάντε μια βόλτα έξω και προσπαθήστε να παρατηρήσετε τους ήχους. Ή, δοκιμάστε μια άσκηση επίγνωσης του φαγητού. Σιγά-σιγά, με ήσυχη την προσοχή, εξερευνήστε ένα τρόφιμο με όλες τις αισθήσεις πριν από το φαγητό, παρατηρώντας τις μυρωδιές, τα χρώματα, τις υφές και τα θετικά και αρνητικά συναισθήματα που σας δημιουργεί.

3.Παρατηρήστε την αναπνοή σας

Φέρνοντας την προσοχή μας στις αισθήσεις και την κίνηση της αναπνοής στο σώμα μπορούμε να χαλαρώσουμε. Με τα παιδιά, μπορείτε να εξερευνήσετε την αναπνοή και να παρατηρήσετε την κίνηση του θώρακα ή της κοιλιάς. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε κι άλλες στιγμές μέσα στην ημέρα ως ευκαιρίες για να επικεντρώσουν την προσοχή στην αναπνοή. Για παράδειγμα, όταν σταματάτε σε ένα κόκκινο φανάρι, πριν απαντήσετε σε ένα τηλεφώνημα ή όταν περιμένετε στην ουρά κάποιου καταστήματος.

4.Ευχές συμπόνιας

Εξασκηθείτε στην συμπόνια για τους εαυτούς σας και για τους άλλους, κάνοντας ευχές. Πείτε για παράδειγμα «Μακάρι να είναι ευτυχισμένος», «Μακάρι να είμαστε ασφαλείς», «Να γεμίσουμε με αγάπη.” Ευχές συμπόνιας μπορεί να κάνουμε όταν βιώνουμε μια άσχημη στιγμή, όταν ακούμε τις σειρήνες του ασθενοφόρου, ή απλά στέλνετε καλοσύνη σε κάποιο άλλο πρόσωπο, γνωρίζοντας ότι όλοι θέλουμε να είμαστε ευτυχισμένοι.

5.Ασκήσεις ευγνωμοσύνης

Σκεφτείτε τα καλά πράγματα που συνέβησαν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Κάντε μια λίστα των ανθρώπων και των πραγμάτων για τα οποία είσαστε ευγνώμονες. Δημιουργήσετε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης χρησιμοποιώντας εικόνες και λέξεις.

Της Ιωάννας Μπάτζου, Ψυχολόγου Α.Π.Θ. – Νηπιαγωγού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων