Skip to main content

20/10: Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης: Τα 4 πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε

Μπορεί να είστε ακόμα νέες και ακούγοντας τη λέξη «οστεοπόρωση» να σκέφτεστε ότι δεν σας απασχολεί, ότι είναι κάτι πολύ μακρινό από την πραγματικότητά σας.

Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη από τη θεραπεία! Και φυσικά μπορούμε να μειώσουμε τις πιθανότητες να νοσήσουμε από οστεοπόρωση.

Το ζητούμενο εδώ είναι να πετύχουμε υψηλότερη κορυφαία οστική πυκνότητα, που αποκτάμε στα 35 μας, και να ελαττώσουμε τον ετήσιο ρυθμό μείωσης της, μετά από αυτή την ηλικία.

Πώς θα το καταφέρουμε;

Με δύο βασικούς συμμάχους: Τη σωστή διατροφή και την άσκηση.

1.Να προτιμάμε τροφές πλούσιες σε ασβέστιο (τυριά, γάλα, γιαούρτι) και τροφές που παρέχουν βιταμίνη D (ψάρια, αυγά).

Αν δεν επιτυγχάνεται η αναγκαία πρόσληψη βιταμινών μέσα από τη διατροφή μας, είναι καλό να παίρνουμε κάποιο συμπλήρωμα.

2.Η βιταμίνη D είναι σημαντική για την απορρόφηση του ασβεστίου για αυτό είναι απαραίτητη η έκθεσή μας στον ήλιο για 15 λεπτά μέσα στη μέρα.

3.Η μη κατάχρηση στην κατανάλωση αλκοόλ και η διακοπή του καπνίσματος βοηθούν στην πρόληψη της οστικής απώλειας.

4.Πολύ σημαντική είναι και η σωματική άσκηση. Η άθληση στην εφηβεία βοηθά στην απόκτηση όσο το δυνατό μεγαλύτερης κορυφαίας οστικής πυκνότητας αλλά και μετά την εμμηνόπαυση μειώνει τον ρυθμό απώλειας της οστικής πυκνότητας.