Skip to main content

10+1 μυστικά για να μην πάρουμε κιλά στις γιορτές

Οι μέρες των Χριστουγέννων είναι γεμάτες αγάπη και χαρά. Ταυτόχρονα όμως, τα πολλά νόστιμα φαγητά, οι εξαιρετικές λιχουδιές και τα κάθε μορφής γλυκά στα οποία δύσκολα μπορεί να αντισταθεί κάποιος, μας χαρίζουν λίγα νέα κιλά που δεν είναι ό,τι καλύτερο για την υγεία μας.

Εμείς λοιπόν οι διαιτολόγοι είμαστε σαν τους προφήτες: Προειδοποιούμε για την "καταστροφή" που έρχεται αλλά κανένας δεν μας δίνει σημασία!
Μα, φυσικά, γιορτές είναι, το κακό θα σκεφτείτε; Χωρίς πολλές υποχρεώσεις και δουλειά, θα βρεθούμε με αγαπημένα μας πρόσωπα σε τραπέζια, καφέ, μπαρ… αλλά πρέπει να κρατάμε λίγο το μέτρο!

Αν δεν έχουμε υιοθετήσει σωστές συμπεριφορές σε σχέση με το φαγητό, τότε δεν μπορούμε να διαχειριστούμε εύκολα τα εορταστικά γεύματα χωρίς να πάρουμε κάποια κιλά.

Πρέπει όλο αυτό να χτιστεί σωστά με μικρές καθημερινές διατροφικές αλλαγές που συνολικά θα προκαλέσουν μια μεγάλη διαφοροποίηση στο πώς και πόσο τρώμε τελικά.

Ας αλλάξουμε 5-6 μικρά πράγματα στο μικρό χρονικό διάστημα που μας απομένει:

1. Τρώτε πρωινό, κάθε μέρα. Δεν έχει σημασία αν θα το καταναλώσετε στο σπίτι η στο γραφείο. Σημασία έχει να το κάνετε!

2. Τρώτε 3 φρούτα την ημέρα. Για πολλούς τα φρούτα δεν είναι το καλύτερό τους. Σίγουρα όμως μια μπανάνα μπορείτε να την φάτε και στο γραφείο. Δοκιμάστε να τα έχετε καθαρισμένα σε ένα ταπεράκι. Δοκιμάστε να φάτε το δεύτερο φρούτο ΚΟΝΤΑ στο μεσημεριανό σας, 15-20 λεπτά πιο πριν. Θα διαπιστώσετε ότι το συναίσθημα της πείνας θα είναι μικρότερο.

3. Καταναλώστε μια μεγάλη σαλάτα σε κάθε σας κύριο γεύμα. Ξεκινήστε μάλιστα το φαγητό σας τρώγοντας πρώτα τη μισή σαλάτα και μετά την υπόλοιπη μισή μαζί με το φαγητό σας. Θα νιώσετε πιο γρήγορα το αίσθημα του κορεσμού.

4. Καταναλώστε ένα ποτήρι νερό πριν από κάθε γεύμα. Το νερό που απορροφάται προκαλεί διόγκωση των φυτικών ινών που λαμβάνουμε από τα φρούτα και τα λαχανικά. Αυξάνεται ο όγκος που καταλαμβάνει χώρο μέσα στο στομάχι και προκαλεί το αίσθημα του κορεσμού. Έτσι περιορίζεται η ποσότητα της τροφής που κάποιος μπορεί να φάει.

5. Αποφεύγετε να τρώτε όταν στέκεστε. Εάν τρώτε όταν στέκεστε δεν μπορείτε πάντοτε να ελέγχετε τις ποσότητες που καταναλώνετε. Είναι καλύτερο να βάζετε στο πιάτο σας αυτά που αποφασίσατε να φάτε.

6. Τρώτε με αργό ρυθμό. Όταν τρώμε γρήγορα, τρώμε περισσότερο, δεν απολαμβάνουμε τις πλούσιες γεύσεις και οσμές των νόστιμων εδεσμάτων που μας προσφέρονται στις γιορτές. Επιπρόσθετα, δεν γίνεται καλό μάσημα των τροφών και αυτό είναι αιτία δυσπεψίας.

7. Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής πρέπει να είναι βασισμένο στη Μεσογειακή Διατροφή, καταναλώνοντας
3 φορές την εβδομάδα όσπρια- λαχανικά, 1-2 φορές την εβδομάδα ψάρι, 1 φορά ζυμαρικά ολικής άλεσης και αφήστε για το γιορτινό τραπέζι των Χριστουγέννων και της δεύτερης μέρας την κατανάλωση κρέατος μιας και θα είναι αυξημένη!

8. Γεμίστε το πιάτο σας με ότι επιθυμείτε και φυσικά με αρκετή ποσότητα λαχανικών πριν κάτσετε στο τραπέζι και παραμείνετε μόνο στην κατανάλωση του πιάτου σας!

9. Ένα γλυκάκι το δικαιούμαστε! Και φυσικά 2-3 μελομακάρονα ή κουραμπιέδες μέσα στην εβδομάδα δεν θα βλάψουν. Φυσικά μην παραλείψετε γεύμα για να φάτε γλυκό, με τη λογική ότι θα γλιτώσετε θερμίδες. Ο οργανισμός σας χρειάζεται θρεπτικά συστατικά και όχι σκέτη ζάχαρη!

10. Καλό είναι να αποφύγουμε το τσιμπολόγημα γιατί θα καταβροχθίσουμε αλόγιστες ποσότητες.

11. Και με το ποτό; Το αλκοόλ είναι απαρατήρητο, αν και δεν θα έπρεπε καθώς οι θερμίδες που αποδίδει ανά γραμμάριο είναι 7 kcal. Οπότε μια μέτρια κατανάλωση 1-2 ποτών είναι η ιδανική!

Αυτές τις μέρες θέλουμε να απολαύσουμε όμορφες στιγμές μαζί με αγαπημένους μας ανθρώπους. Το φαγητό αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Ας το απολαύσουμε χωρίς ενοχές αλλά και χωρίς υπερβολές!